17 augustus. Truckee

17 augustus 2022 - Truckee, California, Verenigde Staten

Vandaag gaan we de auto ophalen in Auburn, waar we 2 dagen geleden ons nog enorm in het zweet hebben gefietst. De fietstocht er naartoe is ca. 40 km een makkie omdat het bijna allemaal dalen is.
Toch maar vroeg opgestaan omdat het wederom een snikhete dag wordt. De daling over de highway 49 was ontzettend druk, en op de bike lane moet je steeds van alles ontwijken, goed concentreren dus.
Om 9.15 waren we al in Auburn waar we bij Enterprise een Dodge mini van hebben gehuurd, we hadden ons ietwat in de tijd verkeken, we hadden de auto  vanaf 15.00 uur gereserveerd.
 De vriendelijke medewerker deelde mee dat hij rond 11.15 klaar zou staan, goede service maar wel twee uur lang de tijd doden bij het verhuurbedrijf.
Gelukkig stond ernaast nog een bedrijf, O’Reillys waar ze auto onderdelen verkopen. Dat was best leuk, mensen van allerlei pluimage gingen in en uit, waarvan er ook een aantal een praatje aanknoopten sommigen zeer geïnteresseerd in onze tocht, anderen met een flauwe opmerking, je verbrandt je neus als je vandaag gaat fietsen. Maar ook een zeer vriendelijke man met een pick-up die ons, toen Ben net even weg was, een lift aanbood naar Truckee waar onze reis voor vandaag heengaat. Toch zonde dat we een auto voor 400,- dollar hebben gehuurd.
En om 11.15 stond hij klaar, alle fietsen konden erin plus bagage en hoppa op naar Truckee. Bij het inladen bleek dat ik weer een lekke band had, uiteraard weer de achterband. Over de Interstate 80 stonden we in iets meer dan een uur voor ons motel, een Best Western Plus. Goede kamer voor een pittige prijs.
In Truckee aangekomen is het gelijk een stuk koeler, ca. 27 graden, het ligt op 1873 meter hoogte.
Aan het eind van de dag begint het sowaar een beetje te regenen. De temperatuur blijft wel heel aangenaam.
Ons diner was in de Truckee brewing company, een dure maaltijd en voor Amerikaanse begrippen ook zeer karig,  Anette en ik hadden nog honger nadien en zijn naar de overkant gelopen om in de supermarkt nog wat lekkers te kopen. Dat valt trouwens ook  nog niet mee omdat bijna alles alleen in grootverpakking te verkrijgen is. Maar het is gelukt een soort mousse gebakje.
In de avond kunnen we nog lekker lezen bij het zwembad.
Morgen gaan we naar South Lake Tahoe waar we een fietstocht bij het meer gaan doen.

1. Bert:
    18 augustus 2022
    Mosterd na de maaltijd, dat aanbod van die pick-up-eigenaar, maar wel jammer. En weer een lekke band. Handig, zo'n fietsenmaker in de groep. Goed bekeken. Had die brouwerij goede biertjes? Ik zie ze niet op tafel staan. En nu naar dat mooie meer.
  2. Riet:
    18 augustus 2022
    Iedere dag lees ik met veel plezier jullie reisverhalen. Niet alleen met bewondering voor jullie prestaties ( zulke afstanden met zulke stijgingspercentages ) maar ook met bewondering voor de manier waarop jullie je ervaringen beschrijven ! Het is wel apart, bereid je je reis zo goed voor en dan is het ineens zo warm dat je de plannen voor een dag ineens moet wijzigen. Gelukkig zijn jullie zo verstandig. Dank voor de verhalen !