8 augustus

8 augustus 2022 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Klop, klop. Om 7.20 uur een heel bescheiden klopje op onze kamerdeur van de Travelodge.
Anette staat al voor de deur, klaarwakker. Een beetje dufjes staan Ben en ik op. Allemaal slecht geslapen maar dat mag de pret niet drukken, we gaan vandaag op de fiets de eerste 26 km afleggen.
Niet al te ver dus maar voor Anette de vuurdoop met alle tassen volgepakt.
Ben haalt de fietsen uit de dozen en zet ze alle drie in elkaar terwijl Anette en ik de boodschappen doen bij het benzinestation. De schade aan de fietsen valt reuze mee, alleen de lowriders van Anette’s fiets zitten niet meer aan de fiets, gelukkig heeft Ben nog wat schroefjes meegenomen, de klus is zo geklaard.
Om ongeveer elf uur vetrekken we naar ons volgende hotel de Days Inn. Wat onwennig start Anette, na 400 meter staan we alweer op een parkeerplaats, dikke paniek, Anette’s fiets trilt als een rietje….
Het valt erg mee, het gewicht in de tassen was niet gelijk verdeeld en het stuur moet echt stevig omklemd worden. Wereldfietsen leert met al doende.
Verder maar, een beetje onwennig maar het went al snel. Via een mooie route de kust van San Francisco verkennen. En wat is dat mooi, een prachtige zonnige dag. Het kan niet beter. Bij pier 39 uiteraard op zoek naar de zeeleeuwen. En wat een geluk, de humeurige mannetjes vechten elkaar de pontons af. Maar wat zijn ze leuk, en vooral als ze liggen te zonnebaden.
Tevreden fietsen we naar ons hotel. Vannacht slapen we met z’n drieën op 1 kamer wat in de USA gezien de grootte van de kamers nooit een probleem is vaak 2 enorme bedden op de kamer.
Helaas heeft deze kamer maar 1 bed van 140 cm breed, dat wordt lastig met z’n drieën.  Volgens ons moet het toch echt een kamer met twee bedden zijn. De eigenaar houdt vol dat het niet kan, alle kamers hebben maar 1 bed. De laptop erbij en kijken wat we gereserveerd hebben. Tja, toch maar excuus maken we hebben gewoon twee kamers geboekt, wel een opluchting .
's Avonds zwart rijdend in de bus lijn 30 gestapt, de twijfel sloeg toe of dit wel de juiste bus was naar de pier, lopend de rest van het traject afgelegd, bij de Ihop lekker gegeten voor 60 dollar.
Nogmaals zwart rijden zat toch niet zo lekker dus een stevige wandeling naar het hotel terug om nog te genieten van een lekker wijntje. Morgen gaan we naar Alcatraz én wat leuke dingen in San Francisco bekijken.

1. Bert:
    9 augustus 2022
    Het begin is altijd een beetje moeilijk, maar alles komt goed. En je hebt er mooi weer bij. Wat wil je nog meer. Plezierige dag!
  2. Pel:
    9 augustus 2022
    Van Bert gehoord dat de reis wel enige hobbels had. Maar gelukkig zijn jullie op de plek om de fietsreis te beginnen. Heel veel plezier. Lekker om 's-morgens jullie verslagen te lezen.
  3. Daphne:
    9 augustus 2022
    Fijn om te lezen dat de reis naar de US iig redelijk ok is verlopen en dat jullie op de eerste plaats van bestemming zijn aangekomen! 🤗 Nu heb ik ook zin om die zeeleeuwen een keer te zien! 🤔 Veel plezier bij Alcatraz en in San Fransisco! Ik zal achter mn saaie bureautje aan jullie denken 😝
  4. Petra:
    11 augustus 2022
    Wat fijn dat jullie er zijn en dat de tocht kon beginnen. Die zeeleeuwen, we zijn een beetje jaloers. Toen wij er waren, waren ze in geen velden of wegen te bekennen... moeten we nog maar een keer 😂
  5. Anette Smit:
    12 augustus 2022
    Dat moet je zeker doen, maar eerst Japan heb ik begrepen. Vast heel bijzonder.