1 september. Van Bakersfield naar Barstow

1 september 2022 - Barstow, California, Verenigde Staten

’s Avonds hebben we nog verschillende opties besproken en we waren er van overtuigd dat het met de auto moet, hoe dan ook. Deze week is de warmste week van het hele jaar in dit gebied, het blijft de hele week tussen de 44 en 47 graden, niet te doen.  En dan zijn wij uitgerekend hier en willen graag fietsen. Jammer maar we moeten er mee dealen. Anette heeft nog wat rond gebeld inzake de auto huur en hoera, morgen kunnen we in Bakersfield waar we verblijven een mini van ophalen.
Eerst zien dan geloven denken we, van mooie praatjes heb ik de hele zolder al vol liggen.
Ook hebben we de problemen met de credit card kunnen oplossen, het ziet er hoopvol uit.
Het Duniya hotel had goede bedden en redelijk uitgeslapen gingen we naar het ontbijt wat ook prima was. Direct op pad naar Enterprise het autoverhuur bedrijf, ca. 3,5 kilometer lopen. Het was negen uur en het was heet. En tot onze stomme verbazing kwam alles goed, om half tien waren we de trotse huurders van een mini van Crysler Pasifica  uit 2021 voor een hele week, wat een luxe.
Fietsen demonteren in de auto + alle bagage inladen en op naar Barstow, aan route 66 een tocht van ca. 280 kilometer. Via een gortdroge omgeving gingen we voorspoedig, onderweg kwamen we veel treinen  met locks en soms wel 120 wagons tegen, een mooi gezicht. Ook kwamen we veel windmolens tegen, heel veel, heel heel veel. Geen gezicht maar uiteraard wel effectief.
En vlak voor ons hotel kwamen we de Wall Mart tegen, dat was leuk, vooral met een auto.
Naar binnen, wijn en bier en meer lekkers ingeslagen en uiteraard veel goedkoper dan bij alle pompstations, ik voelde me even net Alice in Wonderland.
Ons hotel, super 8 is goed te doen, we hadden gehoopt op een duik in het zwembad maar er was en geen schaduw en de bodem van het zwembad was ietwat groen uitgeslagen. Maar binnen in de hotelkamer was een airco en bier dus het kwam goed.
Gegeten bij de Denny’s het enige restaurant in de wijde omgeving waar we alle drie een 55+ maaltijd hebben genoten, dat kan dan weer wel in Amerika.
Morgen overnachten we in Palm Springs en de dag erna naar Joshua Tree’s National Park.

1. Bert:
    2 september 2022
    Ja, zo'n Pacifica lust de bagage wel. En nu een week rondtoeren in de koelte van de auto. Niet de bedoeling misschien, maar wel comfortabel en veilig en beter voor de gezondheid. In plaats van naar het noorden ga je nu eerst naar het zuiden, zie ik. Daar is veel te zien en te doen. Veel plezier!
  2. Marieke:
    2 september 2022
    Jeetje wat een loodzware dagen waren dit zeg!! Jammer dat fietsen niet mogelijk is. Die temperaturen zijn echt niet te doen om te fietsen. Nu lekker even een paar dagen rondcrossen in de mini van en genieten van de airco in de de auto 😉
  3. Renée:
    3 september 2022
    Ja echtwarm dinsdag wordt het in palm springs waar we nu zijn 47 graden. Je hebt de hele dag het gevoel dat je in een sauna rond loopt
  4. Daphne:
    4 september 2022
    Wat fijn dat t toch goed is gekomen met de mini van zodat jullie veilig de reis voort kunnen zetten ☺️