15 september. Van Gilroy naar Cupertino

15 september 2022 - Cupertino, California, Verenigde Staten

We begonnen de dag met een klef ontbijtje bij ons hotel de Days Inn, voorverpakte koekjes en een slappe bak koffie waar je de krant door kunt lezen. Voor ons stond een van de hotelgasten te kletsen met de baliemedewerker ze had een leuk jurkje aan met daaronder een enkelband. Tsja, moet kunnen. We gingen op pad met alle drie een jasje aan, dat was lang geleden, het was 16 graden.
Verassend genoeg kwamen we al redelijk snel op de rustige weg naast de highway uit, dat was een meevaller. Onderweg kwamen we soms wel dertig prairie hondjes tegen, die alle kanten opschoten, soms rakelings langs de fiets. Na een kilometer of 20  kwamen we uit op de Bay Area Ridge Trail een ca. 400 mijl lange weg die ca. 34 jaar geleden is bedacht door een aantal visionairs. De trial laat de mooiste plekjes rondom San Francisco zien. De 2 baans fietspaden is een verademing en we komen tot de conclusie dat dit wel de mooiste  fietsroute is qua rust en mooie natuur. Wat een weelde.
Af en toe zie je ook op zo’n mooie fietsroute de keerzijde van het leven, naast een sjieke golfbaan staan onderaan de beek veel tentenkampjes met  zwervers en een ongelofelijke bult troep en stank. Maar het merendeel van de route is mooi en ontspannen, we delen de weg met veel fietsers en wandelaars. Helaas komt aan al het moois een eind en na ca. 40 kilometer moesten we afscheid nemen van deze mooie trail en fietsten we de drukke stad San Jose in. Het was niet het meest welvarende gedeelte van de stad waar we begonnen, wat een smerige, drukke, lawaaiige indruk kregen we bij binnenkomst. Weer veel zwervers die lukraak met tentjes, golfplaten of heel oude trailers die rijp voor de sloop zijn, zijn neergezet, maakt niet uit waar, soms op de straat zelf. Jammer.
En dan zijn we aangekomen bij ons hotel. Het Cupertino hotel ligt vlakbij de snelwegen van Silicon Valley en tegenover het hoofdkantoor van Apple. Het is een poepie sjiek hotel, we hebben een echt bankstel, champagne op de kamer om alvast te wennen aan de terugvlucht, en een mooie patio met een fontein en zwembad. Daar gaan we uiteraard nog even liggen met een boekje.
Dat moet natuurlijke gevierd worden en bij de BJ’s nemen we alle drie een flight  (4 glaasjes met verschillende soorten bier) en een heerlijke maaltijd. Het restaurant zit vol met allemaal Nerds uit de ICT wereld.  Sjiek de friemel maar wij blijven gewoon met de beide benen op de grond staan.
Nu nog even genieten van de mooie kamer, morgen gaan we naar San Bruno waar we ons laatste hotel van de vakantie hebben geboekt.

1. Bert:
    16 september 2022
    Een fijne dag zonder malheur. Over een mooi en veilig fietspad naar het centrum van de ICT. En wat een afsluiting van de dag in zo'n luxe hotel en dan ook nog naar de BJ's. Ik begin spontaan te kwijlen.
    Nog één etappe!
  2. Heidy:
    16 september 2022
    Kan alleen maar zeggen wow wat een ervaring prachtig verhaal weer. Aan alles komt een eind. Ik wens jullie een goede terugvlucht💪En spreek jullie gauw met de mooie verhalen. Wat een toppertjes dat je dit mag meemaken respect 🥰🥰
  3. Renée:
    17 september 2022