14 september. Dagje Gilroy

14 september 2022 - Gilroy, California, Verenigde Staten

Vandaag hebben we een vrije dag wat fietsen betreft. Ons hoofddoel is lekker winkelen en we zien verder wel wat op ons pad komt. Om tien uur beginnen we al snuffelend naar koopjes de winkels af te struinen. De Mall is niet overdekt wat ik met deze temperatuur wel fijn vind, het is zo’n 23 graden. Anette gaat voortvarend te werk, ze is hier in mei ook al geweest en weet de leuke winkeltjes er direct uit te pikken. Ben volgt ons gedwee met de credit card in aanslag en wacht regelmatig geduldig op een bankje buiten. Na een paar uurtjes winkelen zijn we redelijk geslaagd en we gunnen ons een frietje bij de in en out burger, voor nog geen tien dollar drie patjes met 2 flesjes melk, een koopje. Tevreden lopen we richting het hotel en na een kopje koffie vertrekken we met de fiets richting downtown waar leuke muurschilderingen te zien zijn. Terwijl we richting het centrum rijden mijmer ik een beetje voor me uit, we zijn met de laatste week bezig en dan ga je beseffen dat we over een aantal dagen weer richting huis gaan. Ik zal het missen, fietsen door dit landschap, de warmte op je huid voelen, zonder verplichtingen de dag aangaan behalve van A naar B komen. Het zit er bijna op, jammer maar je kunt niet altijd vakantie vieren. De appjes van Jorieke over Tess doen ons goed, Anette belt elke dag met Bert die ze ook mist, en zo langzamerhand verlangen we stiekem ook wel een beetje naar huis. De muurschilderingen kunnen we niet allemaal vinden maar er passeren toch wel een paar leuke de revue. Uiteraard de bekendste over deze knoflookstad, het ruikt ook inderdaad overal in de stad naar knoflook. Een kunstenaar uit Italië Gianni Martino heeft een mooie locomotief geschilderd en zo zijn er nog een aantal mooie exemplaren. Vaak toch wel moeilijk om te fotograferen omdat er of auto’s voor staan, of de zon staat er pal op. Toch leuk om door dit stadje te fietsen. Tegen half vijf zijn we weer terug bij de kamer en genietend van een lekker biertje praten we wat na over de dag en over de afgelopen weken waarin we veel leuke dingen hebben beleefd. Het restaurant waar we vanavond eten, de  bbq 152 valt qua hoeveelheid een beetje tegen maar de smaak is goed. Morgen fietsen we naar Cupertino een tocht van ca. 80 kilometer. We hebben er zin in.

1. Bert:
    15 september 2022
    Wel een aardig stadje, dat Gilroy, vooral met de overal hangende geur. Nog iets gekocht in de mall of woekert daar ook de inflatie?
    Toch een lekker ontspannen dagje voor de laatste etappes. En een leuke terugblik van Renée.
  2. Ria J:
    15 september 2022
    Erg leuk om elke dag jullie verslag te lezen. Nog heel veel (fiets) plezier deze laatste week.