12 augustus. Dagje Napa

12 augustus 2022 - Napa, California, Verenigde Staten

Vandaag hebben we een rustdag. Deze extra dag was eigenlijk bedoeld om een toer langs verschillende bekende wijngaarden te maken en er wijn te proeven.
Nadat we ons hotel al hadden geboekt kwamen we erachter dat de prijzen voor deze excursies exorbitant waren. Dat doen we als zuinige Hollanders niet. Ons motel is al duur genoeg. De Discovery Inn kost ons voor 2 overnachtingen  $ 534,00. Daarvoor hebben we wel een 2 kamer appartementje.
Eerst maar eens ontbijten met eieren en bacon en dan plannen maken voor vandaag.
Het blijkt moeilijk te zijn om een goede invulling voor deze dag te vinden. De wijngaarden liggen te veraf om erheen te fietsen en verder is er in Napa niet veel anders te doen. Ook kun je op verschillende plaatsen wijnproeven, maar dat leek ons ’s morgens om 9.00 uur nog wat aan de vroege kant.
We slenteren wat door het poenige downtown, drinken koffie bij de Starbucks, brengen nog een bezoek aan de Walmart en gaan dan terug naar ons motel.
Bij de Walmart hebben we 2 vlaggen aan een lange stok gekocht die Ben aan onze fietsen monteert.  We hopen dat onze oranje vlaggetjes het langsrazende verkeer iets meer op afstand van ons houdt.
De middag brengen we in de koelte van de kamer door met lezen en onze tassen reorganiseren.
’s Avonds weer terug naar The Black Bear diner. Een enorme maaltijdsalade met friet en een hamburger voor nog geen $ 60,00.
Onder een boom op het grasveld voor onze kamer sluiten we de dag af met een heerlijke rode wijn.
Omdat we alles op de fiets moeten doen hebben we vandaag toch nog een uur in het zadel gezeten en hebben 17 kilometer afgelegd.
Morgen wacht ons een tocht van bijna 70 kilometer. We gaan vroeg weg, want er zijn temperaturen voorspeld van achter in de 30 graden. Dat is wel erg heet om in te fietsen.

1. Bert:
    13 augustus 2022
    Een dagje weinig doen lijkt me heel welkom, want de komende dagen staan er pittige etappes op het programma. Jammer van die wijngaardentrip, maar begrijpelijk door de enorme prijzen. Flink eten is nodig, maar dat doen jullie wel en zeker in zo'n Black Bear. Ik begin straks weer aan een salade...
  2. Daphne:
    13 augustus 2022
    Wijnproeven was t eerste waar ik aan dacht toen ik «Napa» zag staan 😝 Helaas kon het wijnproeven niet doorgaan maar een dagje met lekker niks is ook niet erg 🤗 Veel succes morgen! ☀️