2 september. Van Barstow naar Palm Springs

2 september 2022 - Palm Springs, California, Verenigde Staten

Om half acht waren we alweer klaar om de nieuwe dag te beginnen met een ontbijt. Het was het net niet, allemaal een halve kop koffie, toen was het op, allemaal 1,5 bagel, toen was het op en geen beleg voor op de bagel, gelukkig konden we gebruik maken van de zelf meegebrachte jam en pindakaas.
Eerst tanken, hier is het redelijk te doen, 4,80 voor een gallon en nogmaals naar de Wall Mart, 3 handdoeken gekocht, leren bekleding in de auto is toch wel erg warm met 44 graden. Ook maar een klein koelboxje gekocht want het bier in de auto is ongeveer op het kookpunt als we over zijn. Toen richting Joshua Tree we proberen om via een mooie binnendoor weg er vandaag nog doorheen te gaan en dat lukt.
Het is een mooi park met uiteraard Joshua Tree’s deze komen op een bepaalde hoogte voor in de mojave dessert en kunnen goed overleven bij het droge en hete klimaat. Ook zijn er enorme rotsformaties waar je met wat fantasie van alles in kunt zien, een aantal zagen we maar sommige ook niet, bijvoorbeeld de oesterbar. We hebben er alle drie even bij stil gestaan maar we zagen het toch niet. Ook zijn er veel Cholla cacti. Deze leuke harige plantjes zien er lief uit maar dat zijn ze niet.
Anette vertelde dat op een vakantie lang geleden Bert een paar van de stekels van deze plant aan zijn schoenen had en deze eraf wilde halen. Ze springen dan gelijk op je vingers en je krijgt ze er niet af. Hetty wilde hem behulpzaam zijn en toen had ze hetzelfde probleem. Door de weerhaakjes haal je ze er niet makkelijk uit dus door naar het visitors centre waar een behulpzame medewerkster de pincet al had klaarliggen.
We hebben ze wel gefotografeerd maar wel op gepaste springafstand van de stekels.
Na de mooie tocht door dit park zijn we aangekomen bij ons hotel, de Days Inn en mooi en groot hotel met dito zwembad in Palm Springs een poenige stad waar veel  VIP’s vanuit Los Angeles een verblijf hebben.
We hebben een duik in het mooie zwembad genomen maar deze was verre van verfrissend, het water was lauw warm en bood niet veel verkoeling, dinsdag wordt het hier 46 graden dan komen wij nog goed weg met 42 graden. Vanavond hebben we heerlijk gegeten bij de sushi met werkelijk tong strelende sushi. Op de weg terug naar ons hotel nog even met Marilyn Monroe op de foto, we kunnen terugkijken op een mooi dag. Morgen gaan we naar Taft of all places.

1. Bert:
    3 september 2022
    Wat fijn dat je de komende dagen een auto hebt, want bij temperaturen van ver in de veertig is fietsen levensgevaarlijk. En jullie kunnen nu mooie dingen gaan bekijken. Geniet er maar van. Het kost wat .........!