10 Augustus van SanFrancisco naar Novato

10 augustus 2022 - Novato, California, Verenigde Staten

Vanochtend waren we wederom vroeg uit de veren, wel wat later dan de voorgaande dagen. De jetlag verlaat ons lichaam gestaag.
Na een klef ontbijtje met een kop Amerikaanse koffie aangevuld met oploskoffie waren we er alle drie klaar voor.
We gaan San Francisco verlaten via de Golden Gate Bridge iets waar Anette al lang naar uitkijkt.
Vlak voordat we de brug opgaan nog even bij een uitkijkpunt wat foto’s gemaakt. Dan sta je daar zo te mijmeren en denk je, goh Renee Wegdam-Smit, uit de Pieter Poststraat (dat zei mijn vader altijd) wat een geluk heb je dat je hier mag staan.
Ook dankzij alle mensen die dit mogelijk hebben gemaakt, Bert, die samen met ons de routes heeft gemaakt, veranderd en weer opnieuw gemaakt en ons eindeloze gezeur over deze vakantie heeft aangehoord en  ons naar Schiphol heeft gebracht, en weer ophaalt. Erik die altijd klaarstaat met handige spulletjes, in  dit geval voor het inpakken van de fietsen. Monique die onze shetjes verzorgd. Helma die onze paarden verzorgd en Jorieke die de zorg van Tess zo liefdevol op zich neemt.
Hierdoor kun je toch beter van een vakantie genieten.
De weg naar de brug gaat steil omhoog, 16% even doorbijten, en dan fietsen we op de brug. Heel erg mooi. Wat een ervaring. Aan het einde van de brug nog even achterom kijken. San Francisco wat ben je een leuke stad.
De route gaat dan via Sausalito en San Rafael en eindigt in Novato.
De route is 54 kilometer wat een eitje lijkt maar niets is hier vlak en de temperatuur stijgt al vlot naar zo’n 29 graden. Al harkend fietsen we de heuvels op, maar wat is dit leuk.
Tegen 14.30 komen we aan bij de Days Inn, een prima hotel met een zwembad. Met een koel wit wijntje voor de dames en een biertje voor Ben zitten we nu aan het zwembad te genieten.
Nadat Ben twee keer naar buiten liep tezamen met de complete hordeur en allemaal  fris gedouched zijn we op de fiets down Town gegaan om een hapje te eten.
Bij de Italiaan alle drie een heerlijk hamburger met salade verorbert (het smaakt echt beter als je veel lichamelijke arbeid hebt verricht) met een lekker glaasje pinot erbij waarvan de afdronk toch ietwat tegenviel (10,- dollar per stuk!!) zijn we verzadigd weer naar het hotel gegaan waar Anette de geplaagde hordeur nogmaals te pakken nam. We nemen nog  een laatste drankje en toasten  op deze fantastische dag.

1. Bert:
    11 augustus 2022
    Wat fijn om te zien dat jullie de eerste heuvels goed door zijn gekomen. Ik sta 's morgens extra vroeg op om het verslag te lezen en de foto's te zien. Een mooi begin van de dag!
  2. Pel:
    11 augustus 2022
    De fietsdagen zijn begonnen. Zo te zien gaat het lekker easy en naar wens. Houwen zo!
  3. Erik Wijnholds:
    11 augustus 2022
    Wat goed om te lezen dat jullie het naar je zin hebben! Wat een mooi weer en wat een mooie foto’s. Wij krijgen echt heimwee naar San Fransisco, wat een heerlijke stad blijft het toch!! Ook wij lezen hier vanuit Noorwegen elke dag jullie verslag en drinken er nu eentje op jullie. Proost en geniet van jullie avontuur! 🥂😎
  4. Petra:
    11 augustus 2022
    En dan is het echt begonnen. Superstoer hoor! Wij vonden Sausalito geweldig (kwamen er terecht doordat we dankzij mijn kaartleesskills weer eens verdwaald waren 🤔). Het klinkt in ieder geval heerlijk! Blijf lekker genieten samen 😘
  5. Jorieke Adolfsen:
    11 augustus 2022
    Super te lezen! Goed gedaan die ‘bultjes’!
  6. Joep Windhorst:
    12 augustus 2022
    Geweldig om jullie ervaringen te lezen en de foto’s te zien. Heel veel fietsplezier.