5 september. Sequaia NP

5 september 2022 - Clovis, California, Verenigde Staten

We hebben dubbel geluk vandaag. Anette heeft vanochtend om acht uur gelijk met het autoverhuurbedrijf gebeld en het is gelukt, we huren de auto een dag langer en leveren hem in Merced in, zodat we van daaruit weer verder gaan fietsen.
En we gaan vandaag naar Sequoia national park, dit staat al lang op mijn verlanglijstje, het ligt op ca. 1800 meter hoog zodat we het wat koeler hebben. Dit park is opgericht in 1890 en is het tweede nationale park.
De sequoia bomen worden ook wel mammoetbomen genoemd. De oudste boom van het park is de General Sherman Tree, die 84 meter hoog is, en een diameter van ca. 11 meter heeft en ca. 2200 jaar oud is. De weg naar boven is spectaculair en biedt geweldige vergezichten. Machtig mooi. Dan gaan we een wandeltocht naar de grootste boom maken, mooi aangelegde paden en heel veel mooie sequoia’s onderweg, je wordt er stil van en je voelt je ook heel klein.
Het is druk in het park want het is een nationale feestdag maar dat mag de pret niet drukken, Amerikanen zijn heel geduldig en gaan keurig in de rij staan. Een verademing. Tevreden stappen we weer in de auto en genieten verder van al het moois om ons heen. De weg naar beneden is ook erg mooi en het wordt al snel weer loeiheet. Op naar ons volgende hotel Het Hilton, we doen het vandaag niet voor minder. Ondertussen puilt de waszak ook al aardig uit en het Hilton zou het Hilton niet zijn als er geen wasmachine en droger zou staan. Vlijtig stoppen we de was in de machine en sloffen naar het zwembad. Lekker zwemmen en terug om alles in de droger te stoppen, daar krijg je het warm van, gauw weer naar het zwembad. Anderhalf uur later is onze was weer schoon en droog en gaan we eten bij BJ’s een brouwerij waar ze heeeerlijke biertjes verkopen en lekker eten bovendien.
Rondom gelukkig gaan we naar de hotelkamer om de reis wederom om te gooien en hotels te annuleren en elders weer te boeken. We zijn er maar druk mee.
Morgen hebben we een hang dag in Glovis en we proberen een activiteit te vinden met airco want het wordt morgen 46 graden.

1. Bert:
    6 september 2022
    Wat fijn dat je de autohuur hebt kunnen verlengen.
    Ook afgevinkt, dit park met de dikste bomen van de wereld. En de was is gedaan. En aan het eind van de dag BJ's! Ik ben niet vaak jaloers, maar nu wordt het toch te gek! Die kleine glaasjes: mmmmmmm.
  2. Daphne:
    10 september 2022
    Dit klinkt echt als een heerlijke dag! Die sequoias zou ik ooit ook graag eens in het evht zien, lijkt me erg mooi ☺️