4 september. Van Taft naar Three Rivers

4 september 2022 - Three Rivers, California, Verenigde Staten

Vandaag wacht ons een kort ritje naar Three Rivers. We hebben heerlijk geslapen in het splinternieuwe Best Western plus, een mooie kamer, een mooi zwembad en een overheerlijk ontbijt. Onderweg nog de nodige inkopen bij de Wall Mart waar we al redelijk vroeg aankwamen, zo rond 10.00 uur. Hier kunnen we goedkoop bier en wijn kopen. Het kan een probleem zijn dat we zo vroeg aankomen. Aangezien de kerk pas uitgaat tegen 12.00 uur komt het in sommige delen van Amerika voor dat je dan ook voor die tijd geen drank kunt meenemen. Een geweer is overigens geen probleem. Gelukkig was dat hier niet het geval zodat we opgelucht de winkel, met drank, konden verlaten.
We hebben vandaag wederom een record gebroken. We hebben er weer een lekke band bij terwijl we niet fietsen. Anette zit achterin de auto en voelde aan de voorband van haar fiets, deze bleek lek te zijn. Heel apart, lek rijden terwijl je in de auto zit.
Tegen 13.00 uur kwamen we bij ons hotel aan, de River Inn, een ietwat shabby ogend hotel. Er was niemand te bekennen bij de balie, de schoonmaakster deelde mee dat de balie pas om drie uur openging. Terug maar weer naar het plaatsje zelf, en daar kwamen we een brouwerij tegen.
We konden heerlijk in de tuin zitten voor zover je van heerlijk kunt spreken bij 42 graden. We hadden wel een lekker biertje en konden hiervan genieten in de schaduw.
Tegen drieën kwamen we weer aan bij het motel waar de balie medewerker ons meedeelde dat het hotel vol was. We konden ondergebracht worden in het Western Holiday hotel in het dorp waar we net vandaan kwamen. Nog een keer terug het dorp in. Wel een meevaller, dit hotel ziet er een stuk beter uit, met zwembad bovendien. Wat een geluk.
Voor de tweede avond op rij zijn we al aan het puzzelen hoe nu verder met ons fiets avontuur.
Alle hitterecords worden verbroken en het lijkt erop dat het op donderdag, onze eerste fietsdag, nog steeds zo’n 44 graden wordt. Da’s niet lekker fietsen bergje op. Dus we puzzelen en berekenen er wat af, we zien er af en toe scheel van. Er is in dit gebied geen overvloed aan dorpen, laat staan aan hotels. Of het is gelijk 100 kilometer fietsen, veel te lang, of het is 15 kilometer fietsen veel te kort. Het is ook nooit goed. Morgen gaan we Enterprise bellen en proberen we de auto 1 dag later in te leveren. Het hele fietsschema wordt dan omgegooid. We zullen zien of het lukt.

1. Bert:
    5 september 2022
    Zo blijft de hitte je dwarszitten. Goede, verantwoorde plannen maken is een hele uitdaging. Ik ben benieuwd hoe je je daaruit gaat redden. Maar jullie zijn niet voor één gat te vangen!
  2. Marijke:
    5 september 2022
    Een hele diepe buiging voor jullie,, Toppers! Die hoge temperatuur zeg, en die lekke banden. Maar jullie verslagen blijven heel plezierig om te lezen.
  3. Renée:
    6 september 2022
    Ja echt loeiheet maar aks het goed is fietsen we vrijdag weer, ook nog 37 graden