6 september. Van Clovis naar Oakhurst

6 september 2022 - Oakhurst, California, Verenigde Staten

We doen het rustig aan vandaag, de hang dag kan beginnen. Tegen acht uur opstaan, wat een weelde, in alle kalmte zet ik voor ons een kopje koffie, broodje en banaantje erbij en dan het hele spul weer in de auto hijsen. Ben constateert al snel dat de 12e lekke band zich heeft aangediend, ook in de auto, de voorband van Anette is lek, het begint al lekker.De enige twee activiteiten die we hebben kunnen vinden die niet in de buitenlucht zijn, daar komt ie, is de Wal Mart en een overdekt winkelcentrum. Eerst nog even geld pinnen bij de bank of America.
Ik type de pincode en het bedrag in en krijg mijn pasje terug maar er komt geen geld uit de automaat. Dikke paniek. Wat nu? Een aardige Amerikaanse dame is behulpzaam en geeft 2 tips. De eerste is om op mijn banksaldo te kijken of het er ook daadwerkelijk af is gegaan (had ik zelf ook kunnen bedenken maar in de schrik is me dat totaal ontschoten). De tweede, het nummer bellen dat  op de pinautomaat staat als het geld er wel is afgegaan. Gelijk kijken en shit het is eraf gegaan.
Anette schrijft snel het nummer op en is al bezig om te bellen, dan realiseert Ben zich dat het vandaag 6 september is en het bedrag is op 4 september afgeschreven, vreemd. Dan realiseer ik mij dat het bedrag dat ik gepind heb precies hetzelfde bedrag is als die van een automatische incasso die elke maand plaatsvind. Wat een opluchting. Nu nog op zoek naar een andere pinautomaat.
En dat lukt gelukkig wel. Door naar de Wal Mart na 20 minuten staan we weer buiten. Het overdekte winkelcentrum is ook niet veel aan. We sjokken weer naar de auto en gaan op zoek naar een Starbucks voor een lekker kopje koffie. Ondertussen heeft het pootje van mijn zonnebril op miraculeuze wijze een erg vreemde houding aangenomen. Ik kan hem nog wel op maar hij kan met geen mogelijkheid  meer in het hoesje. Ik heb mijn dag niet vandaag.
Dan vertrekken we naar Oakhurst, de damp komt inmiddels van de straat het is half twaalf en 43 graden, wat zijn wij blij dat we in de auto zitten.
In Oakhurst aangekomen is onze hotelkamer nog niet klaar dus noodgedwongen gaan we in een pub een biertje drinken, die wel erg lekker is.
Om vier uur checken we in, het Yosemite South gate motel voldoet geheel aan onze verwachting. Een mooie kamer inclusief ontbijt waar we 2 nachten verblijven.  Bij het  plaatselijke sushi restaurant gegeten dat was prima. Wat niet zo prima was is dat de eigenaar bij de rekening alvast iets meer dan 15%  fooi had berekend. Morgen gaan we naar het Yosemite Nationale park, als het niet te warm is maken we er 1 of 2 wandelingen we zullen zien.
En zo is er van een saaie dag toch nog wel wat te maken.

1. Bert:
    7 september 2022
    Je vele uren vermaken in een Walmart en een winkelcentrum gaat natuurlijk niet, want iets kopen is er niet bij, omdat je het op de fiets niet mee kunt nemen. Gelukkig kostte dat gedoe met de banken nog wat extra tijd en dat biertje tussendoor was ook niet vervelend. Wel een mooi hotel daar in Oakhurst.
  2. Wilma De Jong-Bosch:
    7 september 2022
    Wauw!!!! Eindelijk bij met lezen van jullie geweldige ervaringen!
    En ik kan niet anders zeggen dan dat ik mijn petje, pardon hoge hoed voor jullie afneem!
    Lekke banden, gevaarlijke fietswegen , bankzaken en extreme hitte......en wat al niet meer.
    Maar natuurlijk ook mooie momenten en natuur, lekker eten, zwembaden, koele biertjes.....
    En elkaar! Samen doen jullie het toch maar!