18 augustus. Van Truckee naar Topaz Lake

18 augustus 2022 - South Lake Tahoe, California, Verenigde Staten

Vandaag gaan met vanuit Truckee naar South Lake Tahoe waar we onze huurauto gaan inleveren.
Vanochtend zijn we niet zo vroeg opgestaan, we hebben alle tijd. Om half acht doen we ons tegoed aan een zeer uitgebreid ontbijt, de keuze is reuze. Terwijl ik voor de tweede keer ongegeneerd mijn bord volschep begint een aardige Amerikaanse heer een praatje met mij aan te knopen over ons doel in Californië, ik vertel hem wat we aan het doen zijn en hij valt bijna van zijn stoel van verbazing, als hij ook nog hoort dat we al onze bagage meezeulen en zo’n lange tocht helemaal op de niet elektrische fiets maken vindt hij ons echte helden.
Als ik weer ga zitten realiseer ik mij dat we gisteren en vandaag helemaal niet zo’n prestatie leveren we zijn immers met de auto.
Een beetje besmuikt lopen we  even later stilletjes over de gang met onze bagage naar onze huurauto. Je zult die aardige meneer maar tegenkomen terwijl je de auto volpakt.
Opgewekt vertrekken we richting  Lake Tahoe een schitterend meer in een hele mooi beboste omgeving. Vrolijk kletsend rijden we onze rit, tot we weer in Truckee staan, oeps 20 mijl geleden een afslag gemist, terug dan maar, geeft niets het is mooi weer en de omgeving werkelijk prachtig.
Onderweg naar Lake Tahoe proberen we bij een uitzichtpunt te stoppen om een paar mooie foto’s te maken, dat valt nog niet mee, alles is vol, bij de eerste parkeerplaats rijdt Ben alleen maar rondjes over de parkeerplaats voor een plekje terwijl Anette en ik uit de auto schieten om wat foto’s te maken,  ze zijn niet de enige toeristen hier. Uiteindelijk lukt het en tevreden staan we te kijken naar het mooie meer.
Snel nog even naar het Visitor center voor wat informatie ik wil de parkeerplaats met de creditcard betalen, bekijk mijn portemonnee en ja hoor credit card zoek. Alles op de kop gezet maar nee, hij blijft zoek.  Credit card geblokkeerd, gadverdamme dan baal ik van mijnzelf, mijn vader zei vroeger altijd als Renee haar kont niet vast had zitten verloor ze die ook nog.
In South Lake Tahoe aangekomen eerst inchecken in het hotel, een Econolodge, 2 kamers voor elk 125,- doller niet goedkoop.
Dan de auto inleveren, dit gaat gesmeerd, de fietsen uitladen dat gaat minder gesmeerd, de fiets van Ben en Anette zijn niet geheel ongeschonden uit de (auto) strijd gekomen.
Ze schuren allebei aan en er moet wel een tijdje aan gesleuteld  worden.
We gaan een fietstochtje langs een gedeelte van het meer maken van ca. 40 kilometer erg mooi maar de wegen zijn echt slecht.
Tevreden gaan we een hapje eten bij de Cold Water Brewery, wat een verassing ze verkopen samplers hier heten ze flights, kleine glaasjes van allemaal verschillende bieren, heerlijk evenals het eten. De tocht naar de brouwerij ging door het beboste heuvelland van S. Lake Tahoe. Erg rustig en goede fietspaden. Echt een verrassing.
Helemaal tevreden zitten we nu achter een drankje. Morgen wacht onze een zware dag naar Topaz Lake .

1. Bert:
    19 augustus 2022
    Credit card weg? Renée? Kan toch niet?
    En dan die bewonderende Amerikaan... Leuk toch?
    Maar die samplers maken alles goed!
    Nu weer op de fiets en de tocht vervolgen. Succes!